Gry edukacyjne — rola psychologa

gry edukacyjne

Wielu z nas doskonale wie o tym, że gry edukacyjne muszą wzbudzać zainteresowanie dzieci w wieku sześciu lub ośmiu lat. Mowa tu o tym, że muszą być pociągającymi dla nich i właśnie dlatego czynny udział w ich tworzeniu biorą psychologowie, którzy dosłownie cały czas pracują z dziećmi w tym wieku. Tacy ludzie wiedzą, co obecnie wzbudza zainteresowanie takich dzieci i co równie istotne wiedzę tę potrafią wykorzystać w sensie praktycznym. Dlatego ich pomoc w tworzeniu tego typu gier jest wybitnie cenioną i co równie istotne twórcy gier nawet preferują takich psychologów jeśli chodzi o ten zespół tworzący gry dla dzieci, bo to nie jest jakiś tam psycholog pracujący na uniwersytecie, który wymaga od studentów uczenia się definicji. Osoba ta dosłownie cały czas pracuje z dziećmi w wieku lat sześciu i je poznaje dosłownie co dzień.

Czy psycholog w zespole daje bardzo wiele?

Gry edukacyjne (dostępne do kupienia pod tym linkiem) to ten specyficzny rodzaj gier, który rzecz jasna musi uczyć, ale coś w tym stylu nie może jedynie zalegać na tej półce w sklepie. Mowa tu dokładnie o tym, że ktoś musi się postarać o to, by taka gra była atrakcyjną dla dziecka w wieku lat sześciu lub ośmiu. Jednym słowem tego typu gry rodzice nie mogą dziecku wciskać, a ono po kilkunastu minutach grania odkłada ją do szafki. Uniknięcie tego typu kolei zdarzeń to rzecz jasna dość trudna sprawa, bo gra zazwyczaj nie może być tą, w którą dane dziecko gra samodzielnie. Ono musi grać w nią z rodzeństwem lub z przyjaciółmi i w ten sposób zdobywać wiedzę. Psychologowie doskonale wiedzą, że ten aspekt bezpośrednio powiązany z rywalizacją i z tym uznaniem wśród znajomych jest bardzo ważnym i dlatego sugerują tego typu rozwiązania wprowadzane dość regularnie do gier edukacyjnych. Ważnym jest też i to, że współpracują oni z innymi twórcami gier, czyli z grafikami komputerowymi, a nawet z logopedami, bo tego typu zespół po kilku miesiącach współpracy może osiągnąć takie bardzo ciekawe rezultaty i dlatego młody i pomysłowy psycholog musi być jego częścią.

Czy pomysłowość jest taka ważna?

Psycholog biorący udział w tworzeniu gry edukacyjnej musi nie tylko mówić o tym, że jakaś koncepcja jest dość nudną. Musi też umieć taką zmodyfikować, po to by w produkcie końcowym była atrakcyjną dla dziecka w wieku ośmiu lat. Dla specjalisty, który współpracuje z takimi właśnie dziećmi to nic trudnego, bo on co dzień obserwuje to, w jakie gry grają dzieci. Doskonale wie, też co wzbudza u nich to zainteresowanie, ale chyba najważniejsze jest to, że widzi, tej potrafi użyć w sensie praktycznym, a to jest nawet bardzo ważne. Jednym słowem taki specjalista nie jest tylko kimś, kto mówi, że koncepcja A się nie sprawdzi, czy też koncepcja B także będzie tą nieatrakcyjną. Taka osoba nanosi poprawki i to regularnie i dzięki pomocy takiego młodego i bystrego psychologa konkretna gra powstaje znacznie szybciej, czyli też szybciej pojawia się w ofercie sklepów internetowych.

Inne istotne aspekty.

Często w tworzeniu gry edukacyjnej bierze udział nie jeden, ale aż kilkunastu psychologów na stałe pracujących z dziećmi w wieku ośmiu lub dziesięciu lat, bo ta ich burza mózgów daje bardzo wiele produktowi, którym jest gra planszowa lub nawet komputerowa. Mowa tu o tym, że większa ilość młodych i bystrych specjalistów to też i większa liczba tych wyjątkowo trafnych sugestii, a takowe trzeba nanosić zgodnie z pewnym schematem powiązanym bezpośrednio z atrakcyjnością konkretnej gry. Psychologowie wiedzą, doskonale czym jest atrakcyjność dla tych najmłodszych pokoleń i wyjątkowo dobrze wykorzystują tę wiedzę w praktyce.